Eilen läksimme kera Ellin, Sisun ja Lillin metsään. Tarkoituksena oli ottaa esineruutua. Sisulla homma tyssäsi jo alkuunsa kun juoksunsa lopettanut Elli oli liian ihana ja koko koira meni ihan sekaisin. Alussa olimme yhdessä lenkillä eikä Sisu välittänyt Ellistä mitään. Sitten kun pääsimme takaisin autolle hoksasi Sisu Ellin ihanat hajut ja siinä tilanteessa on turha edes yrittää alkaa treenaamaan mitään. Tässä sitä olen nyt vertaillut hintoja kun samalla veisin Sisun ja Eetun leikkaukseen, Lillin rokotukseen ja Ellin silmätutkimukseen. Kaiken kukkuraksi kun olimme metsikössä puuhailemassa kolme koiraa hyökki Sisun kimppuun. Tai semmoinen narttukoira pääasiassa ja Sisu reppana pakeni sitä auton alle. Niiden omistajat eivät oikein olleet tilanteen tasalla vaan löntystivät vasta myöhemmin paikalle. Onneksi hyökkäävä koira oli narttu eikä Sisu alkanut sen kanssa kunnolla tappelemaan vaan meni suosiolla karkuun. Ja onneksi Elli ja Lilli olivat autossa juuri silloin, niille olisi ollut kova pala tuommoinen hyökkäys vanhemmalta narttukoiralta.

Viimein kun rähinöitsijät olivat häipyneet pääsimme viimein kohti esineruutua kera Ellin ja Lillin. Lillin kanssa lähinnä leikimme esineillä ja sitten Jossu vei yhden hanskan pikkumatkan metsään ja Lilli kävi sitä rettuuttamassa ja toi sen jopa minulle, vau. Lilli ei kotona ole kovin innokas tuomaan aarteitaan minulle jos Sisu on paikalla kun Sisu tulee yleensä sitten leikkiin mukaan repimään leluja yms. Pitäisi siis muistaa leikkiä Lillin kanssa kaksin esineillä/leluilla niin että se toisi niitä aina minua päin. Muuten Lillin motivaatio oli kyllä kohdallaan, kun Sisu ja Elli jäivät autoon oli Lilli onnesta soikeana että jes nyt on mun vuoro hommailla. Sitten pikkuinen pomppi ilmaan ja tuli hienosti sivulle pomppujen saattelemana. Hauskaa kun se on niin onnellinen aina kun siltä pyydetään jotain, päinvastoin kuin Sisu kun sitä saa välillä niin houkutella keskittymään.

Esineistä puheenollen Lilli otti tänä aamuna minun auton avaimet ja piilotti ne makuuhuoneeseen vaate läjään. Olipa siinä etsimistä kun piti tallille lähteä eikä avaimia näkynyt mailla eikä halmeilla. Ehkä Lilli ajatteli että on minun vuoro etsiä esineitä.